Reis Aanbod
Image default
Vervoer en transport

Voordelen van het strategisch plannen

Het kan ontmoedigend zijn om te proberen de beste route te vinden om meerdere tussenstops op te nemen. Zeker voor een team vol verkopers. Maar het strategisch plannen en in kaart brengen van meerdere tussenstops voor een verkooproute zal aanzienlijke voordelen opleveren voor jouw bedrijf. 

Toegenomen productiviteit

Eén van de meest voor de hand liggende voordelen is de geoptimaliseerde efficiëntie. Door de beste en meest efficiënte routes tussen klanten te selecteren, wordt het aantal bezoeken dat elke verkoper op een dag kan afleggen, verhoogd, waardoor de facetime van de klant effectief wordt vergroot. 

Dit zal niet alleen helpen de verkoopproductiviteit omhoog te schieten, maar ook de kwaliteit van de klantinteracties en de algehele verkoopeffectiviteit van jouw team.

Door het gebruik van digitale analyse worden jouw route plannen steeds efficiënter en productiever terwijl jij bijhoudt en identificeert welke klanten het meest waarschijnlijk jouw product zullen kopen.

Verbeterde klanttevredenheid en -behoud

Wanneer vertegenwoordigers zich niet gehaast voelen om naar hun volgende afspraak te gaan en de tijd kunnen besteden die echt nodig is, kunnen jouw klanten en prospects dat merken. Ze krijgen quality time met de juiste specialisten die aan hun behoeften kunnen voldoen. Dit zal niet alleen het aantal verkopen verhogen, maar nog belangrijker, de klanttevredenheid.

Als je klantlevenscyclusgegevens combineert met jouw routeplan, kun je jouw relatie met jouw bestaande klanten verder verbeteren en daarmee jouw klantenbehoud verbeteren.

Eén van de grootste cumulatieve voordelen van het optimaliseren van jouw multi-stop route optimalisatie is een verbeterde winstmarge. Dit komt omdat er meer wordt verkocht en het minder kost om het te doen.

Minder rijtijd

Wanneer verkopers de meest efficiënte routes rijden, betekent dit minder rijtijd (ook bekend als “windschermtijd”), wat resulteert in lagere brandstofkosten, onderhoud, enz. Ook, zoals hierboven vermeld, met meer kwalitatieve ontmoetingen met klanten en prospects, het aantal en de grootte van de verkoop zal toenemen. Dus als bepaalde kosten dalen, zullen de inkomsten toenemen.

Routes met meerdere tussenstops

Zoals je kunt zien, is de sleutel hier om slim te rijden, niet hard. Focussen op de kwaliteit van de reis in plaats van de kwantiteit van bestemmingen kan enorme voordelen opleveren. 

Clustering is één van de meest effectieve manieren om de voorruittijd voor verkopers en bezorgers te verkorten. Het zou niet logisch zijn voor een verkoper om meerdere keren heen en weer te gaan van het ene uiteinde van een stad naar het andere. 

Zone verdeling

Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat verkooproutes in redelijke zones op een kaart worden geclusterd. Definieer elke route met ongeveer een dag werk, geven of nemen en dan heb je een gemakkelijke manier om gebieden te verdelen en te veroveren.

Als routes zijn opgebouwd uit een batch van dicht bij elkaar geclusterde locaties, zie je onmiddellijk verbeteringen op verschillende gebieden. Minder autorijden betekent minder benzine, meer facetime met klanten en blijere verkopers.