Met Facebook-advertentieregels kunt u voorwaarden instellen die automatisch van toepassing zijn op advertentiecampagnes, advertentiegroepen en advertenties. Dit bespaart tijd bij routinematige handelingen en vereenvoudigt het werk met een groot aantal reclamecampagnes. Het gebruik ervan biedt ook kansen die niet beschikbaar zijn in een standaard reclamebureau: het stelt u bijvoorbeeld in staat om het maximumbod te beheren of de frequentie van vertoningen voor één gebruiker te beperken. Wat u kunt doen met automatische regels:
Zoals u weet, is het weergeven van advertenties volgens een schema alleen beschikbaar als u voor de gehele duur met budgetten werkt, wat niet altijd gerechtvaardigd is. Daarom is deze regel handig wanneer u advertentievertoningen moet plannen wanneer advertenties constant worden weergegeven. Selecteer een campagne (of meerdere) waarop we de regel willen toepassen. Klik op “Regel maken”. Er gaat een menu voor ons open. We selecteren de actie “Campagne inschakelen”. Ik heb de tijdvoorwaarde “Huidige tijd> 1 november 00:00” geselecteerd, wat de regel verplicht en permanent maakt. Vervolgens selecteren we ons eigen schema voor het starten van de regels en leggen we de tijd vast voor het starten van de regel voor elke dag van de week. Geef de regel een naam en klik op “Opslaan”. We hebben een regel geconfigureerd om de campagne in te schakelen, maar dit is maar de helft van het werk – we hebben ook een regel nodig om deze uit te schakelen. We voeren allemaal dezelfde manipulaties uit, maar veranderen de actie naar “Uit” en stellen de grafiek in. De regels zijn aangepast: nu gaan advertentiecampagnes elke dag om 12.00 uur aan en om 18.00 uur uit. Het verzenden van meldingen configureren Het is belangrijk om snel te reageren op veranderingen in de effectiviteit van advertentiecampagnes.Daarom stellen Facebook-advertentiespecialisten het vaakst regels op om notificaties te sturen wanneer de kosten per conversie veranderen. Ik zal u laten zien met advertentiegroepen als voorbeeld. We openen de campagne. Selecteer de advertentiegroep waarop we de regel willen toepassen. Selecteer de actie “Alleen melding verzenden”. We stellen de voorwaarde “Prijs per resultaat> 5 $”. Het systeem voegt automatisch de voorwaarde “Impressies voor de gehele duur> 8000” toe zodat de gegevens waarop de regel wordt toegepast statistisch betrouwbaar zijn. U kunt het aantal vertoningen wijzigen of een andere statistiek gebruiken om statistieken te controleren. Als we wijzigingen voor de afgelopen periode willen bijhouden en niet voor de hele duur van de campagne, moeten we een tijdsbereik selecteren (bijvoorbeeld voor de afgelopen drie dagen). Frequentielimieten Om een burn-out van het publiek te voorkomen, passen experts de regel aan de frequentie van vertoningen aan. Gebruikers die een advertentie meer dan drie keer hebben gezien, zullen minder snel op de advertentie klikken: als ze dat nog niet eerder hebben gedaan, zijn ze er hoogstwaarschijnlijk gewoon niet in geïnteresseerd. Om het budget niet te laten wegvloeien in een reeds uitgebrande advertentie, moet de advertentie worden uitgeschakeld. En met behulp van een regel kunt u dit proces automatiseren. We selecteren een of meer advertenties. Selecteer de actie “Advertentie uitschakelen”. We stellen de voorwaarde “Frequentie> 3” in. Bepaal het tijdsbereik – “Afgelopen 7 dagen” (het is beter om een langere periode te kiezen). We hebben de basisregels voor geautomatiseerd werken met Facebook-advertenties behandeld. Met de regeltool kunt u met veel verschillende entiteiten en variabelen werken. Als u wilt, kunt u een complexer systeem maken, specifiek voor uw taken. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |